جنگ برای جای بهتر در شکم مادر شروع می شود

ارائه مطالب در مورد هر موضوعي

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

جنگ برای جای بهتر در شکم مادر شروع می شود

بر اساس تصویربرداری با ماشین ام.آر.آی که در کالج امپریال لندن صورت گرفته دو قلوهایی در شکم مادر دیده می شوند که برای تصاحب چند سانتی متر فضای بیشتر به یکدیگر لگد می زنند.
بر اساس گزارشی که "یاهو" به قلم جوردانا دیون منتشر کرده، پزشکانی که این تصاویر را با استفاده از متدی به اسم "سینماتیک ام.آر.آی" گرفته اند، می گویند در فیلمی که از این دوقلوها گرفته شده کوچکترین آن دو برای تصاحب جای بیشتر به خواهر یا برادر بزرگترش لگد می زند که ای بابا جام تنگه یه کم برو کنار !!! که بعد از لحظه ای دو قلوی بزرگتر جواب لگد را با لگد می دهد.
دکتر ماریسار تایلور کلارک در این باره به مجله دانشمند نوین می گوید:"ما تا به حال قادر نبوده ایم که بطور زنده و به کمک دوربین فیلم برداری وضعیت دوقلوها را در آن واحد مشاهده کنیم که چقدر فضا اشغال می کنند و یا چطور با هم همکاری می کنند".
متد جدید با تصویربرداری ممتد و مقطعی، و سپس چسباندن آنها به یکدیگر، فیلمی متحرک از زندگی دوقلوها ارائه می کند.
این تصاویر جالب وضعیت جنین کوچکتر را در حالی نشان می دهند که وی از تنگی جا اظهار ناراحتی می کند.
آنطوری که مجله "کریستیان پست" گزارش داده است، این متد تصویربرداری زمانی بکار گرفته می شود که یک جنین از دیگری خون جذب کند، که به "سندرم ترنسفیوژن" بین جنین ها معروف است. بگونه ای که جنینی که خون از دست می دهد در زمان تولد با شماری از نارسایی ها از جمله، کم خونی، کم آبی بدن و رنگ پریدگی مواجه می شود. برای جنین بزرگتر که در زبان طبی "گیرنده" نامیده می شود، زندگی وی پس از تولد نیز چندان ساده نیست زیرا ممکن است با حجم خون زیاد و فشار خون بالا متولد شود که در این صورت منجر به نارسایی قلبی خواهد شد.
دکتر تایلور کلارک به رویترز می گوید:" روش ام.آر. آی سینماتک هنوز به اندازه ای که برای مشاهده جنین بکار رفته، برای تشخیص بیماری های جنینی مورد استفاده قرار نگرفته است."
وی در ادامه افزود، یکی از مشکلات ناهماهنگی گردش خون این است که خون بطور ناگهانی از یک جنین به دیگری منتقل شود که در نتیجه منجر به لطمه مغزی ناشی از خونریزی در یکی یا هر دو جنین بشود.
متد "ام. آر. آی" این نوع خطرها را پیش از وقوع و بطور دقیق و با جزییات بیشتری در مقایسه با سونوگرافی می تواند نشان دهد.
پزشکان امیدوارند که تکنولوژی "ام.آر.آی" غیراشعه ای بتواند کمک زیادی به تشخیص و معالجه این نوع بیماری ها بکند.
خبرگزاری "ا. بی . سی" در این زمینه می نویسد که جراحی پیشرفته لیزری "تی تی تی اس" که برای معالجه تومورهای مغزی در نوزادان در نظر گرفته شده، شانس زنده ماندن دوقلوهای نوزاد را افزایش داده است.


مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: